Blog

Kult pięknej sylwetki wśród współczesnych Polaków - zdrowy styl życia czy modny trend?

Z każdym dniem w Polsce coraz więcej osób decyduje się na różne formy aktywności fizycznej. Od przejażdżki na rowerze do nordic-walking, od basenów po wspinaczki. Możliwości jest wiele, bardzo wiele. W erze mass-media  obserwując osoby chwalące się zdrowym stylem życia oraz sylwetką, czujemy podwójną motywacje do zmiany naszych nawyków. Jednakże w dobie rozmaitych aplikacji, ciężko nie oprzeć się wrażeniu, że jest to po prostu modny trend. Przeanalizujmy, co może być przyczyną kultu pięknej sylwetki wśród Polaków.

Kult pieknej sylwetki

FAKTY i MITY dotyczące żywienia dzieci

1000 pierwszych dni dla zdrowiaPrawidłowe żywienie dziecka, szczególnie w okresie 1000 pierwszych dni życia, w których dochodzi do najbardziej intensywnego wzrostu i rozwoju, często stanowi dla rodziców nie lada wyzwanie. W gąszczu dostępnych treści trudno znaleźć te wiarygodne i rzetelne. Inspirujące Mamy w ramach nowej akcji edukacyjnej programu „1000 pierwszych dni dla zdrowia” weryfikują najczęściej powtarzane stwierdzenia na temat żywienia niemowląt i wyjaśniają, czy są one prawdziwe. W inicjatywę zaangażowały się m.in. Ola Żebrowska, Maria Dejmek, Justyna Kozłowska, Monika Mazur, Kasia Bigos oraz Sylwia Szczycińska.

Dieta seniora – praktyczne wskazówki

Dieta seniora – praktyczne wskazówki

Starzenie się dotyczy każdego z nas. Ze statystyk Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że tylko co 9 osoba w wieku podeszłym jest zdrowa. Niestety, na pewnym etapie życia w organizmie zachodzą zmiany, które doprowadzają do ograniczenia sprawności i wydolności narządów układów. W konsekwencji może dojść do rozwoju szeregu schorzeń, wśród których wymieniamy także choroby dietozależne tj.: otyłość, cukrzycę, choroby układu krążenia czy niektóre typy nowotworów.  Co ważne, eksperci z Instytutu Żywności i Żywienia podkreślają, że odpowiednio zbilansowana dieta i zdrowy styl życia, to podstawowe narzędzia pomagające nie tylko zachować zdrowie na dłużej, ale także ułatwiające terapię już występujących schorzeń.

Problemy skóry po lecie? Sprawdź niezawodne sposoby na ich przezwyciężenie

Za oknami wciąż letnia aura, jednak jej koniec zbliża się wielkimi krokami. To doskonała pora, by po wymagającej dla naszej skóry wakacyjnej pogodzie, zadbać o odpowiednią regenerację cery. Narażona na szereg szkodliwych czynników, będzie potrzebować szczególnej opieki. Silne nasłonecznienie i szkodliwe promieniowanie UV nie są jej sprzymierzeńcami. Podobnie jak gorące, suche powietrze lub słona woda, z którą mamy styczność podczas morskich kąpieli. Jakie są najczęstsze problemy skóry po lecie i jak szybko oraz skutecznie poprawić jej kondycję po zakończonych wakacjach? Jak zadbać o jej zdrowie? Oto niezawodne sposoby.

Problemy skóry po lecie

Trzy sposoby jak pielęgnować skórę dzieci latem

Skóra dzieci jest niezwykle wrażliwa, dlatego musi być właściwie pielęgnowana przez cały rok, jednak szczególną uwagę trzeba poświęcić jej latem, kiedy słońce, wysokie temperatury i suche powietrze mogą powodować podrażnienia, odparzenia i inne nieprzyjemne dla malucha konsekwencje. Jak zatem dbać o skórę dzieci w miesiącach wakacyjnych? Najlepiej skupić się na ochronie przed słońcem, odpowiednich kosmetykach i nawilżaniu, również tym od wewnątrz. Marka Mama i ja radzi, o czym należy pamiętać.

Trzy sposoby jak pielęgnować skórę dzieci latem

Jak powinna wyglądać dieta przedszkolaka?

dieta przedszkolakaWybierając przedszkole warto zwrócić uwagę nie tylko na ofertę zajęć, lokalizację czy dostępność języków obcych, lecz także na wyżywienie. To właśnie w przedszkolu maluch zjada większość swoich posiłków w ciągu dnia i to jakie produkty spożyje, przełoży się na jego zdrowie i rozwój. Doskonałym przykładem dobrze zbilansowanej i smacznej diety dla najmłodszych jest żywienie stosowane w Przedszkolu Włoskim Piccolo Leonardo.

Olej lniany do diety dr Budwig

Olej lniany do diety dr Budwig oferowany przez markę Ol’Vita wytłaczany jest ze starannie wyselekcjonowanych i przebadanych nasion siemienia lnianego o wysokiej zawartości kwasu alfalinolenowego. Jest to produkt w 100% naturalny, cechuje go typowy dla siemienia lnianego zapach oraz żółty kolor oraz delikatny smak. Dzięki zastosowanej metodzie tłoczenia "na zimno" występujące w tym oleju kwasy tłuszczowe pozostają w niezmienionej formie, dlatego olej ten spełnia wszelkie wymogi do zastosowania go w diecie dr Budwig. 

Olej lniany do diety dr Budwig

Tłuszcze - jak ważną role pełnią w diecie dzieci

Tłuszcze - jak ważną role pełnią w diecie dzieciDzieci jedzą zdrowo. Dowiedz się jak ważną role pełnią tłuszcze w diecie dzieci i które z tłuszczy dają najwięcej korzyści. Tłuszcze w diecie dzieci odgrywają bardzo istotną rolę. Są niezbędne dla funkcjonowania organizmu i prawidłowego rozwoju malucha już od pierwszych dni życia. Tłuszcze są nośnikami witamin i doskonałym źródłem energii, a ich niedobór prowadzi do spadku odporności, zaburzeń funkcjonowania układu nerwowego, hormonalnego i pokarmowego czy też zahamowania rozwoju intelektualnego. Niemowlęta otrzymują porcję niezbędnych tłuszczy wraz z mlekiem matki lub też z mlekiem modyfikowanym. Podczas rozszerzania diety malucha tłuszcze należy umiejętnie włączyć do przygotowywanych posiłków.

Daktyle w diecie dzieci – jakie wartości mają te wspaniałe owoce, jak je wykorzystać i od kiedy można podawać je dzieciom

Mieszkańcy krajów arabskich nazywają je "chlebem życia". Nic w tym dziwnego - mało który owoc może pochwalić się taką zawartością witamin, przeciwutleniaczy, związków mineralnych i wartości odżywczych, jak daktyle.

Daktyle w diecie dzieci

Dlaczego warto zaprzyjaźnić się z wodą – czyli jak należy nawadniać organizm

Prawidłowe nawadnianie jest niezbędne do tego, aby nasz organizm funkcjonował sprawnie i był dostatecznie odżywiony. Jest to szczególnie ważne w przypadku kobiet w ciąży, mam karmiących i dzieci. By to osiągnąć nie wystarczy jedynie przypadkowe spożywanie płynów. Sylwia Turczyńska, Dietetyk Personalny i ekspert marki Mama i ja wyjaśnia, jak powinny wyglądać zdrowe nawyki picia wody.

Dlaczego warto zaprzyjaźnić się z wodą – czyli jak należy nawadniać organizm