Blog

Jak powinna wyglądać dieta przedszkolaka?

dieta przedszkolakaWybierając przedszkole warto zwrócić uwagę nie tylko na ofertę zajęć, lokalizację czy dostępność języków obcych, lecz także na wyżywienie. To właśnie w przedszkolu maluch zjada większość swoich posiłków w ciągu dnia i to jakie produkty spożyje, przełoży się na jego zdrowie i rozwój. Doskonałym przykładem dobrze zbilansowanej i smacznej diety dla najmłodszych jest żywienie stosowane w Przedszkolu Włoskim Piccolo Leonardo.

Olej lniany do diety dr Budwig

Olej lniany do diety dr Budwig oferowany przez markę Ol’Vita wytłaczany jest ze starannie wyselekcjonowanych i przebadanych nasion siemienia lnianego o wysokiej zawartości kwasu alfalinolenowego. Jest to produkt w 100% naturalny, cechuje go typowy dla siemienia lnianego zapach oraz żółty kolor oraz delikatny smak. Dzięki zastosowanej metodzie tłoczenia "na zimno" występujące w tym oleju kwasy tłuszczowe pozostają w niezmienionej formie, dlatego olej ten spełnia wszelkie wymogi do zastosowania go w diecie dr Budwig. 

Olej lniany do diety dr Budwig

Tłuszcze - jak ważną role pełnią w diecie dzieci

Tłuszcze - jak ważną role pełnią w diecie dzieciDzieci jedzą zdrowo. Dowiedz się jak ważną role pełnią tłuszcze w diecie dzieci i które z tłuszczy dają najwięcej korzyści. Tłuszcze w diecie dzieci odgrywają bardzo istotną rolę. Są niezbędne dla funkcjonowania organizmu i prawidłowego rozwoju malucha już od pierwszych dni życia. Tłuszcze są nośnikami witamin i doskonałym źródłem energii, a ich niedobór prowadzi do spadku odporności, zaburzeń funkcjonowania układu nerwowego, hormonalnego i pokarmowego czy też zahamowania rozwoju intelektualnego. Niemowlęta otrzymują porcję niezbędnych tłuszczy wraz z mlekiem matki lub też z mlekiem modyfikowanym. Podczas rozszerzania diety malucha tłuszcze należy umiejętnie włączyć do przygotowywanych posiłków.

Daktyle w diecie dzieci – jakie wartości mają te wspaniałe owoce, jak je wykorzystać i od kiedy można podawać je dzieciom

Mieszkańcy krajów arabskich nazywają je "chlebem życia". Nic w tym dziwnego - mało który owoc może pochwalić się taką zawartością witamin, przeciwutleniaczy, związków mineralnych i wartości odżywczych, jak daktyle.

Daktyle w diecie dzieci

Dlaczego warto zaprzyjaźnić się z wodą – czyli jak należy nawadniać organizm

Prawidłowe nawadnianie jest niezbędne do tego, aby nasz organizm funkcjonował sprawnie i był dostatecznie odżywiony. Jest to szczególnie ważne w przypadku kobiet w ciąży, mam karmiących i dzieci. By to osiągnąć nie wystarczy jedynie przypadkowe spożywanie płynów. Sylwia Turczyńska, Dietetyk Personalny i ekspert marki Mama i ja wyjaśnia, jak powinny wyglądać zdrowe nawyki picia wody.

Dlaczego warto zaprzyjaźnić się z wodą – czyli jak należy nawadniać organizm

Dieta wegetariańska dla dzieci – zdrowa, czy nie?

Dieta wegetariańska budzi sporo kontrowersji jeśli chodzi o żywienie dorosłych, trudno się więc dziwić, że kiedy wspomina się o wykluczeniu mięsa z diety najmłodszych, większość z nas reaguje z rezerwą; pojawiają się opory i wątpliwości: ale jak to? Dziecko przecież potrzebuje mięsa! Okazuje się, że niekoniecznie.

Liście szpinaku

BIO Sok DETOX ze spiruliną i matchą

W bogatej gamie produktowej marki Rabenhorst, znanej na całym świecie z ekologicznych soków tłoczonych na zimno prosto z owoców, pojawił się nowy, owocowy BIO SOK DETOX ze spiruliną, burakiem i matchą. Sok Detox to doskonała propozycja dla wszystkich, którzy pragną zadbać o siebie, swoje zdrowie oraz cenią sobie wartościowe produkty o sprawdzonym składzie jakości BIO.

 BIO Sok DETOX ze spiruliną i matchą

Przekąski bez wyrzutów sumienia zapraszają na piknik

Przekąski bez wyrzutów sumienia zapraszają na piknikPrzyszedł maj, piękna pogoda oraz długo wyczekiwany odpoczynek, który warto zaplanować na świeżym powietrzu. Koc, koszyk i relaks w gronie rodziny lub przyjaciół to plan idealny. Świeże powietrze i duża ilość słońca zaostrzają apetyt, dlatego warto zastanowić się nad pełnowartościowymi posiłkami, które umilą czas zabaw i relaksu. Jak wykonać smaczne i lekkie przekąski dla całej rodziny podpowiada Katarzyna Zadka - dietetyk, ekspert żywieniowy w programie „Żyj smacznie i zdrowo”.

Smaczny i zdrowy sen. Jak wspomóc go odpowiednią dietą?

Dobry sen ma niebagatelny wpływ na nasze samopoczucie. Podczas odpowiednio długiego i głębokiego snu następuje regeneracja całego organizmu, ale przede wszystkim mózgu. Niestety, we współczesnym świecie coraz więcej miejsca w życiu wypełnia praca i obowiązki, co powoduje nagromadzenie stresu oraz uciążliwe niedobory snu.

Smaczny i zdrowy sen. Jak wspomóc go odpowiednią dietą?

Odbija się to znacznie na zdrowiu i komforcie psychicznym oraz fizycznym. Odpowiednia dawka snu jest niezbędna dla pełnej regeneracji po pracowitym dniu. Aby przywrócić jego prawidłowy cykl warto wzbogacić dietę o odpowiednie produkty, które ułatwią proces zasypiania i nie obciążą żołądka przed zaśnięciem. Poradami na dietę na dobry sen dzieli się Katarzyna Zadka – dietetyk, ekspert programu „Żyj smacznie i zdrowo”.

5 zasad żywieniowych dla świeżo upieczonej mamy

5 zasad żywieniowych dla świeżo upieczonej mamyNarodziny dziecka wiążą się z szeregiem zmian w życiu jego mamy. Nie bez znaczenia pozostaje również modyfikacja diety. Dostosowanie się do pięciu najważniejszych zasad żywieniowych wpłynie pozytywnie nie tylko na samopoczucie, ale również ułatwi powrót do formy sprzed ciąży.